Množstvo marketérov príliš neobľubuje slider na webe a zväčša na to majú i pádny dôvod. Aj keď máte pocit, že si zameranie vášho biznisu slider vyžaduje, je potrebné si uvedomiť, že z hľadiska SEO pre váš web nemá žiadnu hodnotu. Slider je taktiež funkcia, ktorá pravdepodobne spomaľuje váš web načítavaním extra JavaScriptu a tým bráni používateľovi v okamžitom prečítaní obsahu vašej webovej stránky. S najväčšou pravdepodobnosťou to bude tiež znamenať menšiu konverziu.
Prečo slider nie je dobrý nápad
Aj keď sa experti na SEO aj odborníci na konverziu zhodujú na tom, že slider je v 99% prípadov málo využívaný, vývojári webových stránok trvajú na tom, aby do svojich šablón pridali slider. Niektorí zákazníci označujú šablóny bez slideru ako „zastarané“. V tomto článku si vysvetlíme, prečo je táto teória nesprávna.
V prvom rade – neexistuje žiadna štúdia, ktorý by potvrdzovala, že slider je dobrý a užitočný nápad. Naopak, webová stránka https://shouldiuseacarousel.com/ nám ukazuje štatistiky a nepríjemnosti, ktoré vznikajú pri použití slideru.
Podľa tohto webu:
- iba 1% ľudí skutočne klikne na slider, aj to iba na prvý obrázok
- slider ľudí mätie, pretože ukazuje viacero ponúk, ktoré ich môžu, ale nemusia zaujímať naraz
- ľudia jednoducho ignorujú váš slider, pretože spúšťa bannerovú slepotu
- používateľov slider nezaujme, pretože ho považujú za reklamu či propagáciu a preskočia ho
- slider spomaľuje váš web, čo má negatívny vplyv na vaše SEO a konverzie
- slider nie vždy dobre funguje na mobilných zariadeniach
Ale … ja ten slider potrebujem!
Uveďme si príklad. Dajme tomu, že ste napríklad fotograf. Potrebujete ten slider? Odpoveď je: nie. Ľudia majú tendenciu sa správať, ako keby neexistuje iný spôsob, ako zobrazovať svoje obrázky, iba pomocou slideru. A to jednoducho nie je pravda. Ak by ste nemohli mať slider a ste fotograf, vzdali by ste sa úplne webovej stránky? Samozrejme, že nie. Hľadali by ste iné možnosti, napríklad obyčajné zobrazovanie statických obrázkov.
Všeobecne je lepšie nechať spôsob prezerania obsahu na používateľov. Je to ako automatické spúšťanie videí – používateľov to jednoducho otravuje. Môžete vytvárať napríklad úžasné koláže či animácie, ktorými môžete propagovať vaše produkty a služby. Používatelia si tak sami vyberú, čo ich zaujíma. Obrázky im nebudú nanútené a všimnú si len tie, ktoré sa im skutočne páčia.
Usmernenie používateľovej pozornosti
V prípade použitia slideru v zásade svojim používateľom hovoríte: „Naozaj neviem, ktorý produkt alebo službu by som mal vystaviť na svojej domovskej stránke, takže ich tam dám rovno 10!“ V takom prípade sa musíte skutočne sústrediť a rozhodnúť. Ak si vy neviete vybrať, ako si majú vybrať vaši návštevníci alebo klienti?
Mali by ste vedieť, o čom je vaše vlastné podnikanie a aký produkt alebo obrázok si zaslúžia pozornosť hneď na úvod. Zameraním sa na správny (statický) obrázok alebo obsah dáte ľuďom oveľa lepší pocit z vašej firmy a z vás ako osoby. V neposlednom rade preto, že slider, je vo väčšine prípadov jednoducho ignorovaný. V súčasnosti je totiž pre používateľov najdôležitejší obsah a pre vás content marketing.
SEO a optimalizácia konverzného pomeru
Existuje aj ďalší dôvod, prečo slider nie je dobrý nápad. Slider odsúva nadol váš hlavný obsah. V skutočnosti je väčšina sliderov, s ktorými sa v dnešnej dobe stretávame dostatočne veľká na to, aby vyplnila akúkoľvek obrazovku. To znamená, že obsah nebude viditeľný ani nad záhybom stránky. A to sa odzrkadľuje vo vašom úsilí o kvalitné SEO, ktoré sme už ukázali v článku uvedenom v zozname zistení vyššie. Aj slider môže byť jeden z dôvodov, prečo váš blog nikto nečíta.
Bohužiaľ, experti sa zhodujú – slider „zabíja“ vaše konverzie. Jednoduchý slider na vašom webe vám teda prinesie menší predaj ako keby tam vôbec nebol. A to určite nie je vo vašom záujme. Objavte tiež 15 SEO nástrojov na analýzu vášho webu.
Slider a mobilné webové stránky
Môžete si myslieť, aké praktické je zahrnúť slider vo vašej mobilnej webovej stránke. Veď slider pridáva extra obsah a používatelia sú aj tak zvyknutí „scrollovať“, no nie? Opak je však pravdou. Pri použití slideru na mobilnom webe sa mnohokrát pokazí.
Obrázkový slider zvyčajne načítava obrázky webových stránok pre počítače, ktoré nie sú optimalizované pre rýchlosť mobilných zariadení. To isté platí pre JavaScript slider. Prečo pridávať JavaScript k niečomu, čo ľudia budú považovať za banner, ktorý aj tak preskočia, aby sa dostali k vášmu obsahu? Prečítajte si tiež o ďalších dôvodoch, prečo sa váš web načítava pomaly.
Ak váš posúvač nereaguje, poškodí váš inak responzívny web. To sa bohužiaľ stáva príliš často. Hlavná otázka, ktorú by ste si mali položiť pri používaní slideru na vašom mobilnom webe, aj keď je responzívny a optimalizovaný, znie: Naozaj ten slider potrebujem?
Nechajte si pomôcť a poradiť od odborníkov na online marketing. Naša online marketingová agentúra vám ponúka profesionálne služby v oblasti SEO, PPC kampaní či tvorbu AMP webov. Neváhajte a kontaktujte nás pre viac informácií.