Hľadáte spôsoby, ako na efektívny digitálny marketing pre vašu spoločnosť? Počuli ste o mnohých riešeniach, no neviete, ktoré prostriedky digitálneho marketingu bude vyhovovať potrebám vášho odvetvia či cieľovej skupiny? Pozrite si tohto mini sprievodcu a vyberte si aktivity digitálneho marketingu, ktoré najviac vyhovujú vašim potrebám.
Čo je digitálny marketing?
Pojem digitálny marketing zahŕňa všetky propagačné aktivity realizované na internete, teda v online prostredí. Je to relatívne veľká množina, ktorá okrem iného zahŕňa:
- positioning (SEO)
- kampane Google Ads
- vedenie vizitky GMB
- obsahový marketing
- sociálne médiá
- email marketing
Zistite, z čoho pozostáva každé riešenie a ktoré bude vhodné v aktuálnej fáze rozvoja vášho podnikania a digitálneho marketingu.
Positioning alebo SEO
Čo je SEO?
SEO sú všetky online aktivity, vďaka ktorým sa má vaša webová stránka zobrazovať vysoko v organických (t. j. neplatených) výsledkoch vyhľadávania Google. SEO špecialisti pracujú v rámci webu (optimalizácia obsahu a technická optimalizácia) aj mimo neho (získavanie cenných externých odkazov). SEO podľa typu aktivít rozdeľujeme na onpage a offpage SEO.
Aké sú výhody SEO?
SEO je mimoriadne účinné a populárne riešenie online marketingu a to najmä vďaka mnohým výhodám. Medzi tieto výhody patrí:
- vyššia návštevnosť webu
- lepšie rozpoznanie spoločnosti na webe
- príležitosť zlepšiť predajné výsledky
- spôsob, ako vybudovať dôveru zákazníkov
- merateľné a dlhodobé účinky
Koľko stojí SEO?
Je ťažké odpovedať na túto otázku, pretože cena SEO závisí od mnohých faktorov, predovšetkým: aký je aktuálny stav vašej webovej stránky a aké akcie je potrebné vykonať. Vždy je však lepšie obrátiť sa na profesionálov v oblasti SEO a digitálneho marketingu.
Ako dlho trvá, kým uvidíte účinky SEO aktivít?
SEO je pomerne dlhý proces a vyžaduje si kontinuitu i veľké množstvo času. Na výsledky si bohužiaľ musíte počkať aj niekoľko mesiacov. Budovanie vysokej pozície v Google sa však do budúcnosti oplatí. Pamätajte, že ak si chcete udržať dobré hodnotenie, musíte neustále sledovať aktualizácie algoritmov Google a vykonávať požadované zmeny.
Objavte tiež najotravnejšie chyby na webových stránkach.
Pre koho je SEO určené?
SEO je formou digitálneho marketingu, ktorý je vhodný pre každú spoločnosť s webovou stránkou. SEO alebo positioning funguje dobre v každom odvetví – pri produktoch aj službách. Pri vytváraní webovej stránky sa oplatí premýšľať o SEO aktivitách tak, aby bola optimalizovaná pre vyhľadávače.
Čo je Google Ads?
Google Ads je reklamný systém, ktorý vám umožňuje zobrazovať textové aj obrázkové reklamy na rôznych webových stránkach na webe – vrátane Google alebo YouTube.
Aké sú výhody služby Google Ads?
Výhody Google Ads sú:
- nasmerovanie reklamy na ľudí, ktorí sa zaujímajú o vašu ponuku
- kontrola nákladov na kampaň
- rôzne formy reklamy na mnohých miestach
- schopnosť sledovať efektivitu
- väčšie povedomie o značke medzi zákazníkmi
Koľko stojí Google Ads?
Výhodou Google Ads je nepochybne kontrola nákladov alokovaných na kampaň.
K dispozícii sú rôzne možnosti:
- CPC (Cost Per Click) – najpopulárnejšie riešenie. Platíte za každé kliknutie na reklamu, pričom samotné zobrazenie reklamy je bezplatné.
- eCPC (Enhanced CPC) – v tomto prípade algoritmy určujú hornú hranicu cenovej ponuky za kliknutie, aby sa maximalizoval počet konverzií.
- CPM (Cost per Mile) – platíte za 1000 zobrazení. Tento model sa najčastejšie používa v kampaniach, ktorých cieľom je budovanie viditeľnosti a povedomia o značke.
- CPV (Cost per View) – pri tejto možnosti platíte za zhliadnutie, ak si používateľ pozrie minimálne 30 sekúnd videa alebo – v prípade kratších videí – celé video.
- ROAS (Return on ad Spend) – je systém automatického ponúkania cien. Algoritmus automaticky upraví maximálnu cenu za kliknutie, aby sa dosiahla návratnosť, ktorú určíte.
- CPA (Cost per Action) – automatický systém výberu maximálnych ponúk za kliknutie pre maximalizáciu konverzie (na základe deklarovanej maximálnej ponuky).
Ako dlho trvá, kým uvidíte účinky kampane Google Ads?
Efektivita Google Ads kampane závisí od úrovne prípravy jednotlivých prvkov: atraktívnosti textu, kľúčových slov a kvality grafiky, ako aj premysleného manažmentu rozpočtu. Profesionálne optimalizované aktivity môžu priniesť výsledky aj v priebehu niekoľkých dní.
Pre koho je Google Ads určený?
Google Ads by mali byť súčasť digitálneho marketingu pre spoločnosti, ktoré chcú zvýšiť predaj a osloviť nových zákazníkov. Je to tiež zaujímavé riešenie, keď plánujete spropagovať konkrétny produkt alebo službu v relatívne krátkom čase.
Firemný profil na Googli
Čo je Firemný profil na Googli?
Bezplatný nástroj na vytváranie a správu firemnej vizitky vo vyhľadávači a mapách Google. Sú tam všetky informácie ako: meno, kontaktné údaje, miesto, otváracie hodiny a fotografie. Navyše, v GBP (Google Business Profile) môžete publikovať príspevky o vašej firme.
Aké sú výhody služby Firemný profil na Googli?
Záznam v službe Firemný profil na Googli je často prvým miestom, kde sa zákazník stretne s vašou firmou. Preto má významný vplyv na vnímanie spoločnosti používateľmi. Overená vizitka je navyše:
- zdroj základných informácií o spoločnosti
- podpora SEO aktivít
- lepšia viditeľnosť značky
- rastúca popularita na miestnom trhu
Ako dlho trvá zobrazenie výsledkov služby Firemný profil na Googli?
Od chvíle, keď zverejníte svoj firemný záznam vo Vyhľadávaní a Mapách Google, by ste mali zaznamenať väčší záujem o vašu firmu. Nezabúdajte však na pravidelnú aktualizáciu údajov (adresa, otváracie hodiny, ponuka atď.) a konzistentnosť s ostatnými miestami na webe.
Pre koho je záznam v službe Firemný profil na Googli určený?
Základom podnikania online je v súčasnosti nastavenie záznamu v službe Firemný profil na Googli. Ide teda o riešenie digitálneho marketingu, ktoré možno pokojne nazvať povinným pre každú spoločnosť.