Postihla aj váš podnik pandémia COVID-19? Bohužiaľ, súčasná situácia je veľmi obtiažna pre viaceré podniky v určitých segmentoch. Patrí sem napríklad oblasť gastra, retailu, ale taktiež rôznych iných služieb, ktoré závisia od prítomnosti zákazníkov. Zistite, ako postupovať v prípade, že aj váš podnik zasiahla pandémia COVID-19. Prinášame vám užitočné tipy a triky pre online prostredie a službu Moja firma na Googli.
Služba Moja firma na Googli ako efektívny nástroj v čase pandémie COVID-19
Moja firma na Googli je skvelou možnosťou, ako byť v spojení s vašimi existujúcimi i potenciálnymi zákazníkmi. Zistite viac o tom, čo je to Moja firma na Googli. Aj v čase pandémie COVID-19 vám môže Moja firma na Googli efektívne poslúžiť v prípade aktualizácií či rôznych zmien. Taktiež, Moja firma na Googli je dôležitá aj z pohľadu SEO a spätnej väzby od zákazníkov. Zistite, čo podniknúť v rámci online prostredia a služby Moja firma na Googli počas pandémie COVID-19.
Pandémia COVID-19 si vyžaduje aktualizáciu otváracích hodín
Počas pandémie COVID-19 sa vo väčšine postihnutých podnikov pravdepodobne zmenila otváracia doba. Vaši zákazníci i potenciálni zákazníci by mali o týchto zmenách rozhodne vedieť. Pandémia COVID-19 taktiež množstvo podnikov dočasne uzavrela. Preto neváhajte a pravidelne aktualizujte údaje o vašej firme a jednotlivých zmenách počas pandémie COVID-19, núdzového stavu či lockdownu. Najmä takáto pandémia COVID-19 je tiež dobrý dôvod, prečo založiť webovú stránku pre vašu firmu.
Firmy so zmenenou otváracou dobou
Ak sa vaša otváracia doba kvôli pandémií COVID-19 zmenila, aktualizujte časy, kedy budete mať počas pandémie COVID-19 otvorené alebo zatvorené. Vaša prevádzková doba sa zobrazí vo vašom profile Moja firma na Googli v momente, ako ho zákazník navštívi. Vďaka tomu bude presne vedieť, kedy môže navštíviť vašu prevádzku. Ak je vaša firma otvorená a ponúka služby na mieste, použite v službe Moja firma na Googli primárne otváracie hodiny na označenie hodín, ktoré ponúkate na mieste.
Dočasne zatvorené firmy kvôli pandémií COVID-19
Ak vaša firma nie je natrvalo zatvorená, ale dočasne prestala poskytovať všetky služby, označte ju v službe Moja firma na Googli ako „Dočasne zatvorená“. Keď vaša firma úplne alebo čiastočne obnoví prevádzku, môžete ju znova otvoriť. Táto možnosť je v službe Moja firma na Googli veľmi populárna najmä teraz v období pandémie COVID-19 a neustále sa meniacej situácií. Okrem toho vám v takejto situácií rozhodne pomôže online komunikácia ako taká. Zriaďte si eshop, prípade vyskúšajte zákaznícku podporu live chat.
Firmy s mimoriadnou otváracou dobou
Ak je vaša firma otvorená, ale má upravenú otváraciu dobu pre konkrétne dni, nastavte si v Moja firma na Googli mimoriadnu otváraciu dobu (namiesto označenia firmy ako dočasne zatvorenej). Tento krok sa vám počas pretrvávajúcej pandémie COVID-19 oplatí najmä v prípade, ak vaša firma funguje v určitom obmedzenom režime, prípadne ako výdajné okienko pre rozličný tovar. V takomto prípade sa rozhodne oplatí aj e-mail marketing, ako nástroj na odkomunikovanie noviniek a zmien. Zistite, ako na efektívny e-mail marketing v 6. krokoch.
Firmy s väčším počtom otváracích hodín
Ak vaša firma poskytuje špecifické služby s rôznymi časmi, ako sú otváracie hodiny pre seniorov či donáška alebo jedlo so sebou, môžete namiesto špeciálneho otváracieho času nastaviť v Moja firma na Googli možnosť „Viac otváracích hodín“. Toto nastavenie uľahčí vašim zákazníkom hľadanie a oni tak budú vedieť, s čím rátať počas pandémie COVID-19.
Pandémia COVID-19 a firmy, ktoré ponúkajú online služby
Ak je vaša firma otvorená, ale neponúka služby na mieste, kde sa fyzicky stretávate so zákazníkom, ponechajte primárnu otváraciu dobu v službe Moja firma na Googli prázdnu. To platí aj vtedy, keď vaša firma ponúka iba online služby. Otváracie hodiny pre online služby môžete v službe Moja firma na Googli nastaviť pomocou poľa „Otváracie hodiny online“ v časti „Viac hodín“ na karte Informácie. Vyberte atribút, ktorý zákazníkom ukáže, že ponúkate online služby, napríklad kurzy, stretnutia či školenia. Cieľom je zohľadniť zákazníkov, ktorí budú nakupovať skôr online.
Viac o tom, aké kroky podstúpiť v prípade, že vašu firmu ovplyvnila pandémia COVID-19 sa dozviete v nasledujúcom článku. Ak si neviete rady, neváhajte a kontaktujte našich profesionálov z online marketingovej agentúry, ktorí vám radi a ochotne pomôžu.