Podnikové SEO zohráva dôležitú úlohu pri navrhovaní (nie len) marketingových stratégií, ale taktiež smeru, akým sa bude spoločnosť uberať. Samozrejme, s rozvojom technológií, algoritmov vyhľadávačov či umelej inteligencie sa požiadavky na podnikové SEO neustále zvyšujú. Čo bude potrebné robiť v roku 2023?
Čo je to podnikové SEO?
Podnikové SEO, alebo aj enterprise SEO je základná a strategická realizácia organických programov v rámci organizácií na podnikovej úrovni. Ide o riadenie rozsiahlych projektov SEO pre organizácie s veľkými webovými stránkami a širokou škálou produktov a služieb.
Podnikové SEO zohľadňuje aj obchodné ciele spoločnosti, vašu cieľovú skupinu a tiež konkurenciu. Podnikové SEO viacero rôznych optimalizačných stratégií a najčastejšie pokrýva webové stránky s vysokým objemom transakcií a tiež tie s veľkým množstvom publikovaných údajov.
Veľké značky s viacerými oddeleniami a infraštruktúrami sú typickými príkladmi organizácií, ktoré využívajú podnikové SEO a implementujú základné SEO princípy do podnikania. To isté platí pre organizácie, ktoré majú tisíce webových stránok. Podnikové SEO zahŕňa aj riadenie zainteresovaných strán, plánovanie, stratégiu a zosúladenie s podnikovými cieľmi v porovnaní s bežnými postupmi.
1. Zostavenie SEO hodnôt
Spoločnosti, ktoré sa zameriavajú na SEO, zaznamenávajú ročnú návratnosť svojich investícií. Lemuel Park pre Searchenginejournal uviedol, že v rámci prieskumu sledovali napríklad výkonnosť stránok s najvyšším hodnotením pre 1 000 najčastejších výrazov elektronického obchodu za posledný rok. Vďaka tomu zistili, že tento rok tie isté stránky generujú o 20 % viac kľúčových slov, čo vedie k 120 % nárastu návštevnosti podľa údajov o kliknutiach.
Keď používatelia interagujú s webovou stránkou, vytvára si tým autoritu. A čím viac vyhľadávaní súvisiacich s touto webovou stránkou sa objaví, tým skôr sa zobrazí ako výsledok aj pre príbuzné kľúčové slová. Takže SEO efekt určite stojí za zmienku, pretože prináša značnú hodnotu pre webové stránky elektronického obchodu. Práca SEO profíkov sa dnes vypláca aj z dlhodobého hľadiska.
2. Aktualizácie, overené postupy a algoritmy vyhľadávacích nástrojov
Sme len v 1. polroku 2023 a tempo zmien a inovácií – najmä v oblasti umelej inteligencie AI – je naozaj rýchle. Jednou z najväčších výziev, ktorým čelí (nie len) podnikové SEO, je držať krok so zmenami.
Pohľad na to, čo sa stalo v roku 2022, pomáha obchodníkom informovať o oblastiach, ktorým by sa v roku 2023 mali dať priority. Nižšie uvádzame len niekoľko príkladov:
Podnikové SEO a aktualizácia Page Experience
Boli zavedené aktualizácie, ako napríklad Page Experience/Core Web Vitals, aby sa zabezpečilo, že ľudia budú môcť rýchlo získať výsledky a rýchlo sa vykresľovať. V roku 2023 musia organizácie plánovať úspech kombinovaním poznatkov založených na údajoch a technickom SEO, aby optimalizovali výkonnosť svojich webových stránok. To zahŕňa skúmanie rýchlosti načítania stránky, doby odozvy prehliadača a stability obsahu – vytvorenie optimálnej používateľskej skúsenosti.
Zlepšenie funkčnosti stránok a vytváranie pútavého, relevantného obsahu je kľúčom k úspechu v tomto prostredí – na čo Google kladie dôraz!
Aktualizácia produktového algoritmu
Táto aktualizácia bola predstavená s cieľom posilniť postavenie spotrebiteľov a poskytnúť im prístup k spoľahlivým informáciám, ktoré im pomôžu robiť informovanejšie rozhodnutia pri nákupe produktov.
V roku 2023 by sa obchodníci, najmä v maloobchode a elektronickom obchode, mali snažiť o revolúciu v nakupovaní spotrebiteľov. Ak predávate produkty online, buďte hrdí na svoje profesionálne schopnosti a ponúknite odborné rady a obsah, ktorému môžu zákazníci dôverovať.
Google Multisearch
V apríli minulého roka priniesla služba Google Multisearch pre spotrebiteľov vzrušujúce spôsoby, ako jednoducho nájsť presné informácie, ktoré potrebujú. Pomocou funkcie Google Lens môžu používatelia rýchlo a presne vyhľadávať pomocou obrázkov alebo textu a okamžite nájsť relevantné výsledky. Okrem toho ukazuje, ako sa spája text a vizuál.
V roku 2023 očakávajte od Google AI oveľa viac, aby zlepšili spôsob, akým firmy poskytujú svojim zákazníkom presné informácie. Spoločnosti by mali v rámci podnikového SEO plánovať dopredu. Začnite napríklad s optimalizáciou obsahu pre pomery obrázkov a textu pre mobilné zariadenia.
Aktualizácia užitočného obsahu
Spoločnosť Google spustila aktualizáciu užitočného obsahu, aby pomohla používateľom zaručiť prístup k najinformatívnejším výsledkom vyhľadávania a bojovať proti obsahu, ktorý nie je zameraný na koncového používateľa (spam).
S pokrokom v technológii ChatGPT sa menia aj štandardy tvorby obsahu.
V roku 2023 musia vlastníci a tvorcovia webových stránok vypracovať obsah, ktorý je prispôsobený najmä ľudským čitateľom – nie robotom alebo digitálnym pavúkom. Automatizované nástroje, ktoré „točia“ podobný obsah, sú teraz rozpoznateľné a neúčinné.
Objavte tiež nevýhody používania ChatGPT. V tomto článku sme si povedali o tom, čo to vlastne je podnikové SEO a akú úlohu zohráva v marketingovej, ale aj obchodnej stratégií firiem. V druhej časti si povieme o ďalších trendoch, ktoré v roku 2023 zohrávajú dôležitú úlohu pre podnikové SEO.